شمش و بیلت

شمش و بیلت

شمش و بیلت

فولاد ساختاری میکروسکوپی مانند بامبو ، آن را قوی تر می کند ، اما انعطاف پذیر تر است

فولاد ساختاری میکروسکوپی مانند بامبو ، آن را قوی تر می کند ، اما انعطاف پذیر تر است
03 ژوئیه 2014 فولاد استیل

دندانهای مردم و ساقه های بامبو ممکن است در مقایسه با میله های فولادی بسیار بادوام به نظر نرسند. اما ، یک سری جدید از آزمایشات نشان می دهد ، ساخت فلزات از این مواد می تواند استقامت و استحکام فلزات را بهبود بخشد.

تیمی از شیمی دانان از چین و ایالات متحده با ساختاری خاص و با الهام از دندان و بامبو ، فولاد تولید کردند. مواد حاصل هر دو انعطاف پذیرتر و قادر به مقابله با مقادیر بالاتر از استرس از فولاد ساخته شده معمولی بودند. در کارخانه ها ، شما هر دو ویژگی را می خواهید. فولاد سازه باید بتواند استرس زیادی را تحمل کند ، اما در هنگام نزدیک شدن به حد استرس خود نیز باید کمی خم شود. به این ترتیب ، به مهندسین زمان بیشتری می دهد تا قبل از خراب کردن ، به جای اینکه ناگهان خرد شوند ، آن را تعمیر کنند.

در سطح ، فولاد تازه توسعه یافته از دانه هایی تشکیل شده است که دارای 96 نانومتر عرض یا حدود 1000 برابر نازک تر از یک ورق کاغذ هستند. با این وجود ، غلات به تدریج در فلز عمیق تر می شوند. فولاد در هسته خود دارای حدود 35 میکرومتر غلات یا بیش از 300 برابر پهن تر از دانه های سطح است. البته همه این تغییر در اندازه دانه در فاصله بسیار کمی اتفاق می افتد. کل ورق فولاد فقط یک میلی متر ضخامت دارد. و به یاد داشته باشید ، انتقال کوچک به بزرگ باید در هر دو سطح بالا و پایین ورق فولادی اتفاق بیفتد.
در زیر این فلز عمیق تر ، غلات به تدریج بزرگتر می شوند.

دانه های کوچک روی سطح فولاد به سخت تر ساختن این فلز کمک می کند. در همین حال ، دانه های بزرگتر در اعماق داخل اجازه می دهند تا فولاد خم شود. بسیاری از چیزها در دنیای طبیعی دارای ریزساختارهایی هستند که دارای شیب اندازه دانه از سطح به مرکز هستند. گرادیان به آنها کمک می کند تا با استرس هایی مانند آب و هوا و پوشیدن کنار بیایند.

چین-ایالات متحده است. این تیم یافته های شیب فولادی خود را در دو مقاله در مجلات مقاله های تحقیقات مواد و مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر کرد. این تیم تنها کسی نیست که سعی در ایجاد فلزات با شیب دارد. در چند سال گذشته ، سایر دانشمندان شیمی و مواد ، مس و فولاد ضدزنگ را مانند این ساخته اند. (آخرین فولاد دانه ای شیب دار از استیل ضد زنگ نیست. در عوض ، از نوعی از فولاد به نام عاری از بینابینی است.) این گروه ها همچنین با مقاومت در فلزات خود انعطاف پذیری بهتری پیدا کردند.
تولید کننده شماره چهار FMG در سال 2014 به ظرفیت هدف 155 میلیون تن در سال خواهد رسید و 51 میلیون تن دیگر را نیز در سال 2014 تحویل می دهد.
 
عامل دیگر عدم وجود کنسانتره چینی درجه بالا برای مخلوط کردن با کیفیت پایین تر است ، که سازندگان فولاد را مجبور کرده اند برای انتخاب سنگ معدن درجه بالا حرکت کنند.
 
حرکت به سنگ معدن با درجه بالاتر ممکن است علیرغم کلاهبرداری چشمگیر مورد نیاز ، علاقه به کانسار شمال غول آسمانو گینه را نیز توضیح دهد.
 
سیماندو به همان اندازه منطقه Pilbara استرالیا و تولیدکننده برتر واله در خانه برزیل قابل بهره برداری است. هنوز هم بهتر است ، نمرات 65٪ -plus باشند. Kobe Steel از جاپان بر روی آلومینیوم 6000 سری متمرکز است و برنامه ریزی برای ساخت 100 کیلوگرم در سال کارخانه ایالات متحده دارد
03 ژوئیه 2014 فولاد کوبه استیل ، ورق های آلیاژ منیزیم - سیلیکون
Kobe Steel ژاپن کارخانه نورد ورق آلومینیوم را در ایالات متحده با ظرفیت حدود 100،000 تن در سال به همراه شرکت بازرگانی Toyota Tsusho احداث خواهد کرد ، زیرا تمرکز خود را بر روی تولید ورق های آلیاژی 6000 سری آلومینیومی منیزیم و سیلیکون برای بازار خودروی آمریکا ، مدیر ارشد اجرایی دارد. افسر هیرویا کاوازاکی روز چهارشنبه گفت.

 کاوازاکی در یک جلسه توجیهی رسانه ای در توکیو اظهار داشت: کارخانه نورد ورق آلومینیوم انتظار می رود که در سال 2017 به جریان بیفتد و جزئیات با Toyota Toyota Tsusho تا ماه سپتامبر نهایی می شود.

 کاوازاکی گفت: "ما توسعه را در منطقه ای که به خوبی انجام می دهیم شروع خواهیم کرد و پس از تثبیت شدن ، ما به دنبال فرصت های بیشتر در اطراف خود خواهیم گشت."

 ورق های آلومینیومی اتومبیل یا آلیاژ منیزیم 5000 سری هستند که برای پانل های داخلی مورد استفاده قرار می گیرند ، یا آلیاژهای 6000 سری آلومینیومی منیزیم - سیلیکون ، که برای پنل های خارجی استفاده می شود.

 کاوازاکی گفت: "ما به سریال های 6000 خواهیم رفت ... آنها از استحکام بهتری نسبت به سری 5000 برخوردار هستند."

 پنل های سری 6000 برای مدلهای بیرونی مدل های اتومبیل مانند پریوس تویوتا موتور که در آمریکا تولید می شود ، استفاده می شود.

 Tadao Nakano ، مدیر توسعه فن آوری در انجمن آلومینیوم ژاپن می گوید: "سری 5000 با مشکل ایجاد شده در طی فرآیند فشار دادن است. سری 6000 به عنوان مواد پانل خارجی مناسب تر است."

 Kobe Steel سه محصول اصلی برای اتومبیل ها ارائه می دهد: ورق های فولادی با کشش بالا ، ورق های آلومینیومی برای پانل های بیرونی و داخلی و تعلیق های ساخته شده از آلومینیوم جعلی.

 این برنامه ریزی ورود به ساختارهایی است که نیاز به کاهش وزن دارند اما در مقابل برخورد مقاومت می کنند.

 در ماه آوریل ، کوبه استیل تیم جدیدی را در بخش تحقیق و توسعه ایجاد کرده است تا مواد جدیدی را برای سازه های اتومبیل و با استفاده از فولاد آلومینیومی و کششی بالا ایجاد کند.

 این تیم با نام واحد تحقیقات چند ماده ای و واحد تحقیقات جوشکاری ، از چهار یا پنج عضو اصلی با سابقه در آلومینیوم ، خیابان


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


تاریخ : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | ۰۹:۱۲:۰۷ | نویسنده : مانا | نظرات (0)نظرات (0)
[ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By nasrblog.ir:.